Pas op met de APP Parkmobile: Je kan hem beter niet gebruiken!

Als je parkeert met de app Parkmobile, maar je de app door een weigerende techniek niet stop kan zetten: wie is er dan verantwoordelijk? De app of de gemeente waarin je parkeert? Tomas Novak, directeur Parkmobile Group, kan hier in Radar geen antwoord op geven.

Er waren bij Radar klachten binnen gekomen dat de app nog wel eens door wil lopen, ook als je een parkeeractie beëindigt. Dankzij de parkeertarieven kan dat nogal snel oplopen. Zo betaalde een man zeker 106 euro voor 5 minuten parkeren, omdat hij zijn parkeeractie niet meer kon beëindigen. Voor de mensen die het nog niet weten. Parkmobile is een app die je kan gebruiken om je auto te parkeren. ‘Je start en stopt voor de werkelijke tijd die je hebt geparkeerd.’ Eigenlijk zou je dus goedkoper moeten uitkomen, maar toch gaat het vaak flink fout.

In de uitzending van Radar ziet u het verhaal van Fred Scheffers uit Schiedam. Hij moest voor zijn werk een pakketje ophalen in Rotterdam. Hij start een parkeeractie en na vijf minuten komt hij terug bij zijn auto en drukt hij keurig op stop. Dit werkt echter niet en de volgende dag krijgt hij bericht dat zijn parkeeractie automatisch is stopgezet. Een rekening van 106 euro.

LEES OOK!  Deze mobiele telefooncamera filmde op een namiddag iets vreselijk. BELACHELIJK!

Wie is verantwoordelijk: de gemeente of de parkeerapp?

Mocht dit voor jou het geval zijn, dan is de vraag: bij wie moet je zijn de gemeente waarin je parkeert of de parkeerapp? Antoinette Hertsenberg stelde deze vraag tijdens de Radar-uitzending aan Parkmobile directeur Novak, maar hij kon hier geen antwoord opgeven. Uiteindelijk krabbelt Novak terug: ‘Daar kan ik u op deze manier geen antwoord op geven.’ Wij raden aan om gebruikers onmiddelijk de app van hun telefoon te verwijderen.