in

9 soorten massages die helpen bij nek- en rugpijn

We hebben allemaal het vermogen om te overwerken en we moeten allemaal ontspannen! Hier komt massage bij kijken! Het is een goede oplossing en kan je rug- en nekpijn verlichten en je gemoedsrust brengen.

Miljoenen mensen per jaar bezoeken massagetherapeuten en 88% is het ermee eens dat massage effectief kan zijn in het verminderen van pijn, vooral in de rug. Laten we het hebben over enkele soorten massages die je kunt gebruiken om nek- en rugklachten te verlichten.

Leefspiritueel deelt deze zorgen met je en biedt je 9 soorten massages die je kunt gebruiken om de gespannen spieren in je nek en rug te verlichten.

Er is ook een bonus aan het einde van het artikel!

Zelfmassage technieken

1. Ontspannen en je ontdoen van pijn in de schouders en nek met drukpunten

Is het effectief? De praktijk en het onderzoek zeggen ja. Het blijkt dat acupressuur en reflexologie werken bij het verminderen van pijn bij 9 van de 10 onderzoeken.

Je kunt je triggerpoints masseren die op je rug zijn aangesloten. Er zijn veel punten op je lichaam, dus voordat je dit doet, moet je een specialist raadplegen.

Er zijn enkele punten die je kunt gebruiken om je nek, rug of je hele lichaam, inclusief de rug en nek, te ontspannen.

1. Neem de tijd en doe het als je geen haast hoeft te maken.
2. Ga zitten of liggen in een comfortabele positie.
3. Ontspan. Adem diep in en sluit je ogen.
4. Gebruik stevige, diepe druk in kleine draaiende of op-en-neer bewegingen.

2. Verlicht rugpijn met een tennisbal.

Rugpijn kan veroorzaakt worden door verschillende redenen die over het algemeen spieroverbelasting en een slechte houding inhouden. Om de pijn te verlichten, kunt je de tennisbalmassage proberen. Om je rug te ontspannen en pijn te verzachten, heb je maar een paar tennisballen nodig!

1. Ga op je rug liggen. Knieën moeten worden gebogen en voeten op de grond.
2. Til je heupen op en plaats 2 tennisballen onder je rug.
3. Blijf stil gedurende 60 seconden.

Lees ook  Met die regen zitten ze ze overal: naaktslakken! Met deze makkelijke truc zie je ze nergens meer

Je kunt spelen door de ballen rond te bewegen om je op verschillende spiergebieden te richten en verschillende spanningspunten te vinden.

Je kunt bijvoorbeeld omlaag en omhoog gaan. Pas op dat je niet omrolt of je wervelkolom in de tennisbal drukt.

3. Kom van de pijn in je nek en rug af met een hete handdoek.

Voor deze massage heb je alleen een handdoek nodig! Warm je handdoek op en terwijl het warm is, gebruik je het om je rug te ontlasten. Om dit te doen moet je:

1. Neem een zachte handdoek en draai deze in een dikke vlechtachtige vorm.
2. Plaats het achter je nek, met een uiteinde in elke hand.
3. Wrijf de band op en neer in je nek, oefen matige druk uit.
4. Je kunt de behandeling 2 of 3 keer herhalen.

4. Verzacht de pijn in de bovenrug.

De spieren in je bovenrug werken heel hard en je kunt de spanning soms zelf verlichten. Je moet:

1. Sta rechtop.
2. Duw je linkerarm iets naar beneden om druk uit te oefenen op de verontrustende plek.
3. Blijf druk uitoefenen totdat je de ontgrendeling van het triggerpunt voelt. Besteed ten minste 30 seconden aan elke spot.
4. Ga door de spieren rond de scapula en oefen druk uit op andere triggerpoints. Maar pas op dat je niet te veel druk uitoefent.

1. Shiatsu

Shiatsu maakt deel uit van de Japanse en Chinese geneeskunde. Het vertaalt zich in “vingerdruk.” Dit is een mooie oude techniek! De therapeut gebruikt zijn vingers, duimen en de palm van ze hand om wisselende hoeveelheden druk uit te oefenen op spiergroepen om te helpen bij het genezen en corrigeren van interne storingen. Het gebruikt acupressuurpunten in de gespannen spieren om geblokkeerde energie vrij te geven, of Qi.

2. Hot Stone-massage

Zoals de naam al doet vermoeden, worden warme, gladde stenen op de belangrijkste punten van je lichaam gelegd en helpt hun warmte spanning van de spieren te verwijderen en te verzachten. De warmte van de stenen maakt het de therapeut gemakkelijk om toegang te krijgen tot diepere spierlagen en pijn te verwijderen.

Lees ook  Zo zag André Hazes er vroeger uit

Je kunt dit soort massage combineren met anderen en jezelf nog meer verwennen!

3. Ayurvedische Potli-massage

Afkomstig uit de Indiase Ayurvedische geneeskunde, houdt Potli-massagetherapie het gebruik van oude kruiden in om de weefsels van binnenuit te ontspannen en te helen. Het wordt uitgevoerd met verwarmde zakjes kruiden (“potli” genoemd) samen met verjongende olie – wrijf het door en oefen druk uit met de potli op de gespannen spiergebieden. Verschillende kruiden hebben verschillende voordelen. Het is zo ontspannend en zeker het proberen waard!

4. Thaise “Yoga” -massage

Velen van ons kunnen denken dat dit in Thailand is bedacht. Maar het is ongeveer 2.500 jaar geleden in India ontstaan en pas toen werd het geadopteerd in Thailand. Het is een vorm van droge massage met kleding aan en omvat het geleidelijk rekken van het lichaam samen met een basismassage. De techniek vindt spanningspunten in het lichaam en helpt de spieren te ontspannen met yoga-geïnspireerde posities om ze mobieler te maken.

Als je je lichaam wilt strekken en kneden, is dit de perfecte optie.

5. Diepe weefselmassage

Diepe weefselmassage wordt normaal gesproken gebruikt om musculoskeletale problemen, zoals verrekkingen en sportblessures, te behandelen. Tijdens het uitvoeren van de diepe weefselmassage richt de therapeut zich op de doelspiergroep om chronische spanning vrij te maken. Er wordt meer druk uitgeoefend om de spanning kwijt te raken met palmen, onderarmen en zelfs ellebogen.

Belangrijk: dit mag alleen worden gedaan onder begeleiding van een ervaren therapeut.

Bonus: Je kunt genieten van de zeer effectieve techniek van de Zweedse massage.

Zweedse massage is voor mensen die nieuw zijn om te masseren en het helpt om het hele lichaam te ontspannen. Tijdens deze massage gebruiken therapeuten kneden, passieve gewrichtsmassage, lange slagen en diepe cirkelvormige bewegingen. Deze technieken zijn bedoeld om je te ontspannen, zenuwuiteinden te stimuleren en de bloedstroom en lymfedrainage te vergroten.

Belangrijk: raadpleeg vóór de sessie je massagetherapeut om de massage aan je specifieke behoeften aan te passen.

Man neergestoken door visite

Je kan meer dan €1000 per week verdienen door themaparken in Amerika uit te testen