in

Baby’s beentje geamputeerd nadat verpleegster haardroger naast hem aan laat staan.

Het verwelkomen van een baby is een van de mooiste momenten in het leven. Je hoopt altijd dat de verpleegkundigen in het ziekenhuis deze nieuwe leventjes met de grootste zorg behandelen. Maar in dit geval had de nonchalance van een verpleegster bijna fatale gevolgen.

De zware nalatigheid van een verpleegster in een ziekenhuis in China kwam aan het licht, nadat een baby zijn beentje verloor.

Lees ook  Docente stuurt haar klas per ongeluk berichtje die voor haar lover was bestemd

De vier dagen oude baby werd te vroeg geboren na 36 dagen en moest de eerste dagen van zijn leven in een couveuse liggen.

Nadat hij een badje had gekregen, droogde de verpleegster hem met een haardroger. De verpleegster liet de haardroger echter aanstaan, terwijl zij even weg ging.

Pas anderhalf uur later werd de ontdekking gedaan en het beentje van de jongen was zo zwaar verbrand, dat het geamputeerd moest worden om zijn leven te redden.

Lees ook  Vrouw in eigen huis neergestoken door onbekende man terwijl zes kinderen thuis zijn

Uit bewakingsbeelden blijkt dat de verpleegster de haardroger liet aanstaan, terwijl ze andere opdrachten begon te doen.

Na het incident, dat pas werd opgemerkt toen de dokter de zaal binnenkwam, werden twee verpleegsters ontslagen.

Zo kan je het merken als je partner vreemdgaat

Moeder sluit zoon met ADHD jarenlang op in slaapkamer: ‘Ik wilde rustig tv kijken’