in

Wanneer je iets TE verse Sushi besteld in Japan – durf jij nog sushi te eten na het zien van deze beelden

Een groot sushi-fan was speciaal naar Japan afgereisd om verschillende soorten sushi te gaan proeven. Tijdens deze trip kwam hij terecht in een tentje met de naam shoumizo3446 in de Japanse stad Kishiwada. En dus bestelde hij verse sushi, maar vergat even dat het in Japan heel gebruikelijk is dat er levende dieren uit de zee aangeleverd worden om gerechten van te maken, dus zwaaide zijn stukje sushi vrolijk naar hem voordat het werd opgegeten. Voordat je de video bekijkt is het verstandig om de tekst hieronder even te lezen.

Volgens dokters moet je oppassen met het eten van rauwe vis. Er zou namelijk een gevaarlijke parasiet in sushi – ik herhaal: PARASIET – kunnen zitten.

Sushi is steeds populairder geworden in onze westerse wereld en het lijkt erop dat daarmee ook het aantal infecties door een parasiet in sushi is gestegen. De rauwe vis in sushi is een makkelijke broedplaats voor parasieten, volgens het Amerikaanse Centrum voor Ziektecontrole en Pretentie. In een artikel van CNN waarschuwen dokters voor Anisakiaris, of ook wel de haringziekte genoemd. Deze ziekte kan ervoor zorgen dat je maag-darmkanaal kan ontsteken en dat is nogal pijnlijk.

Anisakiasis wordt veroorzaakt door kleine wormen die hun eitjes in vis leggen, omdat er veel voedingsstoffen in rauwe vis zit. Omdat de vis niet ingevroren of verwarmd wordt, worden de larven niet gedood en kunnen ze groeien. De larven kunnen zich nestelen in je maagwand en dat kan zorgen voor hevige buikpijn en maagbloedingen.

Hoe weet je nou dat er in een parasiet in je vis zit? Je kan een wormpje zien met het blote oog. Dus zie jij iets verdachts, neem dan het zekere voor het onzekere en eet het niet.

Ontvoerde Hannah is TERECHT! Deel het goede nieuws door!

Een verdrietige dag voor de familie Froger – Wat een vreselijk nieuws!