in

Ze drukt vlak onder de navel op haar buik. 15 minuten later rent ze naar het toilet. De reden? Ik had GEEN idee!

Er zijn een aantal gespreksonderwerpen die de meeste van ons het liefst vermijden. Veel van deze onderwerpen gaan over ons lichaam.

Dat is, ondanks dat ons lichaam prachtig en majestueus is, er ook genoeg minder mooie kanten aan zitten. Dat begrijp ik, echt waar. Deze onderwerpen moeten toch besproken worden als je de kwaliteit van het leven wilt blijven waarborgen.

Dus vandaag gaan we het hebben over het onderwerp ‘poep’. Niet lekker om over te praten? Toch is dit onderwerp ontzettend belangrijk voor ieder z’n gezondheid. Hoe ouder we worden, hoe minder graag we over dit onderwerp praten. Toch poepen een heleboel mensen op een verkeerde manier.

Ik heb 7 handige tips voor jullie op een rijtje gezet. Deze tips kunnen ieder zijn/haar toilet tijd een stuk aangenamer maken.

#1: Trek er gewoon wat tijd voor uit

Volgens experts is de ideale hoeveelheid die je op een dag poept behoorlijk uiteenlopend. Van drie keer per dag tot en met één keer per drie dagen wordt als normaal gezien, afhankelijk van het lichaamstype.

Lees ook  De artsen denken dat het 8-jarige meisje huilt omdat ze groeit – tot ze DIT in haar botten vinden! Ze beginnen onmiddellijk met de behandeling.

Toch wordt er gezegd dat de ideale hoeveelheid poepen op een dag twee keer is. Één keer in de ochtend en één keer in de avond.

#2: Hoge knieën

Er wordt gezegd dat hoe hoger je benen staan, hoe makkelijker de ontlasting het lichaam verlaat. Deze positie zorgt ervoor dat de ontlasting het lichaam in een vloeiende stroom kan verlaten. Op deze manier hoef je dus niet te drukken (wat overigens NIET goed is voor het lichaam).

#3: Weinig/geen druk zetten

Soms als je op het toilet zit denk je aan te voelen dat je gewoon nog wat harder moet drukken. Dit gebeurd vaak als je bijvoorbeeld op een openbaar toilet je behoeften moet doen. Echter, vermijd deze manier zo veel mogelijk.

Dit komt omdat het onnodige druk legt op uw anale spieren en bekkenbodem. Het kan ook de doorbloeding verstoren, en lijden tot hartritmestoornissen bij sommige mensen.

#4: Niet teveel toiletpapier

Terwijl sommige toiletbeurten bijna geen viezigheid achterlaten, zitten er ook toiletbeurten tussen waarbij je gewoon wat meer wc-papier nodig hebben om de boel schoon achter te laten.

Lees ook  Slachtoffers vliegtuigongeluk in BRABANT zijn mannen van 55 en 77

Draaf hier niet te ver in door. Als je namelijk te vaak en te lang veegt, kan dit de anus irriteren, wat op lange termijn kan lijden tot aambeien.

#5: Gebruik de ‘poep-knop’

Voel je dat je nogal vastzit van binnen? Gebruik dan gewoon de ‘poep-knop’. Dit is een acupressuur punt die je darmen een seintje geeft. Ongeveer 15 minuten nadat je dit hebt gedaan zal de drang vanzelf komen naar de ‘grote boodschap’.

#6: Kom in beweging!

Heb jij ook wel eens gehad dat je niet het gevoel hebt dat je de grote boodschap moet doen, maar het moment dat je de deur uitstapt dat je het plotseling voelt opkomen?

Dit komt omdat beweging en oefeningen deze gevoelens stimuleert. Training en genoeg beweging kunnen er dus voor zorgen dat poepen makkelijker gaat.

#7 Benen over elkaar

Dit is bijna hetzelfde als de ‘squat’ positie. Als je met je benen over elkaar op het toilet gaat zitten, zorgt dit ervoor dat de ontlasting makkelijker doorstroomt.

Prachtige tiener sterft na een lange strijd. Maar dan zet haar tweelingzus DIT op het internet.. Hartverscheurend!

Vader stopt een recorder in de tas van zijn zoon. Na school speelt hij het af en hoort het ONDENKBARE.